Psühholoogilt võid abi küsida muidugi, aga ma ei võtaks seda varianti väga tõsiselt.
Kõigepealt soovitaksin reaalainetes enda jaoks mingi eesmärk leida. Teha nendest endale huvitavad, pinget pakkuvad ja väljakutseid esitavad ained ning siis pidevalt end proovile panna, kas saad hakkama või ei saa. Ära muretse selle pärast, mis hinde sa saad - hinded ei näita niikuinii midagi. Minul on ka pidevalt hooletusvead ja siis mõnesid päris raskeid ülesandeid ka ei oska.
Aga töö tegemise käigus lase rahulikult silmadega pilk üle töö ja alusta ülesandest, mis kõige meeldivam tundub. Kui ei oska, võta järgmine. Kui sa ühtegi ei oska, mine uuele ringile, sest kindlasti tuleb mõtteid. Mina teen küll nt matemaatika kontrolltöös paljusid ülesandeid korraga, kuigi esimest korda vaadates on tunne, et ei oska ühtegi.
Paanikaks ei ole absoluutselt põhjust igastahes. Ma võin näite tuua meie matemaatikatundidest, olen matemaatika-füüsika kallakuga klassis. Meil on kord nädalas kontrolltöö, tunnis eriti midagi ei räägita, kõike peab ise õppima. Ei panda töösse mingeid lihtsaid ega tüüpilisi ülesandeid, pigem just raskemaid, mis "meile pinget pakuvad". Alguses oli klass väga ehmunud, et kogu aeg saadakse kahtesid, aga nüüd on see tasand, et "jee ma sain kahe, hea et ühte ei saanud". Ja kõigile ongi see nii normaalne, sest kursuse lõpuks jõutakse materjali seedida ja arvestusega saadakse üldjuhul hakkama (nt kui ühte osa ei oska, siis teised ülesanded annavad ikka piisavalt punkte).