kõik auhinnalised kohad reaal-suuna õpilastele ja humanitaar ei saanud midagi. Arutlusvõime on lihtsalt tugevam!
Oma lennu põhjal näidet tuues on meil humanitaaris suhteliselt jobud. Sellised siis paljud, kes on tulnud selleks, et kuskile klassi sisse saada ja seal siis libedalt kolm aastat mööda saata. Suuremad jobud langesid paratamatult välja ja 32-st õpilasest on 12.klassi alguseks 20 järel. Siiski on klassis ka mõned, kes tulid humanitaari selleks, et olla humanitaaris. Oleks olnud võimalus minna reaali, kuid ei tahetudki. Ma ise läksin ka humanitaarklassi, kuna olen humanitaarainete inimene ja mind paelub see ka rohkem. Kool on veidikene paigast ära selles suhtes küll, sest pettusin väga - sama hästi oleksin võinud olla reaalis, sest nt inglise keelt on sama palju. Teatriõpetus vaid juures, kus ka õpetaja pidevalt puudub. Siiski olen rahul, et käin humanitaarklassis just sellepärast, et tahtsin ise sinna nii väga, mitte ei läinud, et vaid läbi saada. Pettusin küll, kuna meie kooli humanitaarklass ei ole nii hästi reaalist eristatav, kui võiks, kuid siiski. Ja muidugi see õpetajate tänitamine, et te olete lollid, kuna olete humanitaar.
Aga viite juurde minnes.. siis nt paljud meil humanitaarklassis, need siis, kes on lihtsalt seal, need ei suudagi raamatuid lugeda ega arutleda, kirjandid lihtsalt ei tule välja. Samas aga need, kes sinna tõesti on tulnud, sest on tahtnud nii, need saavad suurepäraselt hakkama ja väljendus- ning arutlemisoskus on väga hea, parem kui reaalklassil, kes seal samuti enamus on sellised, kes vaevu suudavad pool lehekülge arutlust täis kirjutada. Matemaatikat võivad teha, aga kui ennast väljendada tuleb, siis sellega hakkama ei saa. Muidugi on ka sellised, kes tõesti kummagagi ei hiilga.. Et siis mina ütleksin ka, et reaalis reeglina käib vähe sellised, kes oleksid arutlemisoskuse poolest paremad kui humanitaarid. Nii-öelda multifunktsionaalseid inimesi, kes nii reaalained kui humanitaarained suurepäraselt valdavad, on vähe ja siiski kalduvad ka nemad ühele poole rohkem. Kui on selline humanitaarklass, kus KÕIK õpilased on seal sellel eesmärgil, et nad on tõesti humanitaarid ning neid see huvitab, siis on nad kokkuvõtteks absoluutselt paremad arutlejad kui need, kes on reaalklassis just sellel eesmärgil, et nad tõesti on realaid ning neid kõik reaalainetega seonduv huvitab.