Nii, nüüdseid postitusi tuli mul hirmus tahtmine ka natuke põhjalikumalt kirjutada
Esiteks, kehaline kasvatus. Minu arvates ei olegi kõige hullem see, et seal normide järgi hindeid pannakse, vaid asjaolu, et erinevates alades on need normid kõik nii erinevad. Kui näiteks 100 meetri jooksus on kindlalt paigas, et alla teatud aja "5", "4" või "3" ei saa, siis akrobaatika ja võimlemise osa kohal on seis selline, et nt kätelseisu eest ütleb õpetaja küll, et oled tubli, kui korralikult ära teed, aga kui mõni sõna otseses mõttes käte peal kokku vajub, siis halba hinnet ka ei pane, küll aga pannakse halb hinne aeglase jooksu eest. Või samamoodi võiks küsida, et miks spagaadi eest nii hindeid ei panda, et kui maas, siis "5", 10 cm puudu, siis "4" jne. spagaadi mahasaamine võib olla mõnele sama raske kui kellelegi teisele antud normi kauguse hüppamine või vastupidi. Ühesõnaga selle jutu mõte on, et kui hinnata normide järgi, siis teha seda kõigis spordialades võrdselt või üldse mitte hinnata, sest praeguse olukorraga tunnen vähemalt mina, kes ma igasugustel painduvus/võimlemisaladel olen teistest üle, samas aga kergejõustikus pea kõige kehvem klassis tõsist ülekohut!
Selle 45 minuti parema kasutamisega on minulgi kokkupuuteid, sest tõesti, kui tund on igav ja aine lihtne, siis enamasti kasutan seda järgmiseks päevaks õppimiseks ja nii ei jäägi kodus pea midagi teha. Õnneks on ka mõistvaid õpetajaid, kes saavad aru, kellel kui palju kaasa töötada on vaja.
Tegelikult gümnaasiumi mõte ongi ju just kõrgkooliks ettevalmistus, mina küll ei leia, et lõpueksamid midagi valet oleks. Ainult keskharidusega on töö leidmine väga raske ja kui selle peale juba välja minna, siis tuleks valida pigem kutsekeskharidus. Kuid jah, nagu meile juba põhikooli lõpul räägiti, ongi keskkooli mõtet tulla vaid neil, kes plaanivad astuda kõrgkooli, muidu pole sellest suurt kasu.
Isabellile vastu öeldes:miks just keemia? Ja miks matemaatika ja füüsika valemite õppimine mõtetu on. Siit kõlab läbi tüüpilise humanitaari-inimese jutuna. Sama hästi võin mina, reaali-inimesena väita, et ajalugu ja vene keel võiksid valikulised olla. Nii ei saa öelda, sest ühele sobib üks, teisele teine. Minu silmis ei ole näiteks matemaatika või füüsika absoluutselt tuupimise ained vaid just vastupidi, igasugused humanitaarteadused tunduvad rasked, sest seal on vaja teada peast palju fakte, samas kui nt füüsikas saab enamiku asju loogilise mõtlemise teel ise välja mõelda ja see arendab inimese mõtlemisvõimet.
Ja ei tohiks kindlasti unustada seda, et koolis ei õpi me neid kõiki asju mitte sellepärast, et meil läheks neid elus vaja vaid just nimelt seepärast, et õppida mõtlema ja lahendama probleeme loogilise arutluse käigus ja sõnadega mitte rusikatega, selleks ei pea eraldi suhtlemise õppeainet olema, vaid inimene jõuab nende teadmisteni Õppimise kaudu.
Ja veel häirib mind veel üks suur asi, mis ei ole küll otseselt seotud kooliga, vaid kooli-kodu suhetega. Minu arvates ei tohiks mitte ükski vanem mitte kunagi öelda oma lapsele mingi õppeaine kohta, et see on mõttetu või et sellest ei peagi aru saama. Kui mulle nt ei meeldi vene keel, siis ma ei ütleks kunagi oma lapsele, et see on nõme aine, sest see mõjutab lapse suhtumist ainesse ja õppimisse nii palju! Vanemate ülesanne on alati kinnitada, et ained, mida koolis õpetatakse on vajalikud ja neid peab õppima. See käis nüüd rohkem põhikooliõpilaste ja nende vanemate kohta.