Teeks kõigepealt täpsustuse, et kas me räägime sisekujundusest või sisearhitektuurist? Nende vahe on see, et sisekujundus on nö kardinate ja patjade sättimine ja värvide valimine, aga sisearhitektuur tegeleb ka ehitamisega, mööbli projekteerimise, valgustuse jms tehniliste asjadega.
Kunstihuvi on mul lapsest saati juba, koolis käisin reaalklassis, nii et kunst ja tehnika olid juba mõlemad olemas. Eriala vastu tekkis huvi päris varakult, põhikooli ajal kuskil.. vanemad ostsid maja ja siis hakkasid seal teisele korrusele eluruume ehitama. Siis hakkasin tajuma, kui huvitav on ruumiline värk võrreldes joonistustega. Sirvisin erinevaid raamatuid, sain võimaluse oma toa kujundada (sellega ma olen siiamaani ilgelt rahul). 12. klassis korra tekkis mõtteid, et ega see äkki kinnisideeks pole saanud ja kindlasti on muud huvitavat, aga jäin ikkagi oma valikule kindlaks ja siiamaani olen väga rahul. Aga kui kooli juba sisse sain, siis alles sain aru, et suht perekonna värk: vanaisa oli tisler, isa ja ema õppisid Tartus mingit mööblivärki, onu tegeleb puittoodetega.. siis minul see mööbli disainimine (ja ise valmis tegemine) + ruumilahendused tervikuna polegi nii väga erinev ju. Kõik tööriistad on tuttavad
Ideedega on nii et.. ma pole veel aru saanud, kust nad tulevad. Kui teada saan, siis ütlen
Koolist nii palju et.. ained on huvitavad, aga mõni õppejõud võiks veits korrigeerida oma hindamise või eksami osa ja üldse õppevormi. Siis väga närvi ajab see, et kunagi ei tea, mis tunnid toimuvad ja mis ära jäävad, pidevalt on mingi jama, ootame koolis ja siis öeldakse, et õppejõud ei tule. Või ta lihtsalt ei tule. Noh teine korralduslik tipp oli see et.. läksin eksamile ja ülekäigurajal tuli kursusekaaslane vastu ja ütles, et teises majas on eksam
Ainetest veel nii palju, et vaata näiteks kunstiakadeemia kodulehelt õppekavasid.. ja hinnatakse rohkem loomingulisust. Enamus 1. kursuse teoreetilisi/tehnilisi aineid (kujutav geomeetria, tehniline joonestamine, puidutehnoloogia) on arvestuslikud, mõnedes on ainult eksamid, samas hinnatakse joonistamist, maalimist, kompositsiooni jne. Projektide eest saab ka hindeid, seal vaadatakse ka tihtipeale, kui äge asi välja näeb. Loominguliste ainetega on pidevalt sellised sisemised vastuolud, et kas teha nii, kuidas endale meeldib või nii, kuidas õpetatakse, et head hinnet saada. Hinnetest omakorda sõltub stipendiumi saamine. Ma püüan mingit vahepealset teed leida.. et teha midagi mõistlikku ja üldiselt see meeldib teistele ka. Ja mõnikord tuleb riskida
Hea asi õppekorralduses on see et .. 5 nädalat kool, 1 vahenädal iseseisvaks tööks ja seminarideks (mida ei tehta tegelikult), 5 nädalat koolis, 2 vahenädalat iseseisvaks tööks + seminarid ja siis on sess kuskil novembri lõpus juba, nii et jõuludeks on kõik klaar. Siis on vaheaeg 2 nädalat ja jaanuaris on mingi 2 nädalat workshopid, saab igasuguseid aineid valida, päris huvitavaid asju on. Siis on jälle kool 5 nädalat, 2 vahenädalat, 5 nädalat ja jälle sess aprilli lõpus nii et mai lõpuks on kõik läbi
Suvel on 3 nädalat praktikad. Ainult et kuna EL ajab mingit ühtset ülikoolide poliitikat, siis võimalik, et järgmisest aastast enam niimoodi ei ole... sellest oleks küll väga kahju, kui välisõppejõudude workshopid selle pärast ära jääks ja minu arust kooli tase kannataks selle all.
Minu koolitööd on siin blogis: <A href="
joanlafolle.tumblr.com">http://j...tumblr.com</A>