Beatrice(MASS'i omanik) kirjutas:
Modelli aabits
a nagu Agentuur - ämblikuvorgu keskpunkt.
b nagu Booker, kellest sõltub modelli saatus.
c nagu Casting - modelli kohtumine kliendiga.
Seda rida võiks tähestikuliselt edasi jätkata, kuid proovin elu lihtsamaks muuta ja seda julma äri rohkem lahti mõtestada. Tahan saada modelliks! - tavaliselt selliste sõnadega algavad agentuuridesse saadetud kirjad noortelt tüdrukutelt ja poistelt, kusjuures mehed on sellel alal aktiivsemadki kui naised - sellele leidub ka seletus, kuid sellest hiljem. Lõpmatuseni paneb imestama, et suurel infoajastul, kus meedia kaudu on võimalik saada kõike teada (ka modellindusest), ei tea just need inimesed, keda see ala väidetavalt nii väga huvitab, tegelikult sellest ärist midagi. Kes poleks tüütuseni kuulnud (loomulikult need, kes tunnevad huvi selle töö vastu) parameetritest 90-60-90. Olen kindel, et kõik teavad neid tingimusi, kuid omamata enesekriitikat ja mõõdutunnet, jätkavad tihti häbenematult ja väsimatult enesepakkumist, puusaümbermõõduga meetriringis, pikkusega alla 170 cm ja kaaluga üle 55 kg. Niisiis alustame ahjust - nagu vene keeles öeldakse - või teiste sõnadega: alustame otsast peale.
Kui tahad saada modelliks.
Kõigepealt on vajalikud teatud kindlad füüsilised eeldused, mõõdud, mida tuleb järgida-jälgida-arvestada. Esmalt alustame pikkusest, mis ei tohiks olla alla 173 cm (ausalt) ja soovitavalt mitte ule 180 cm, valja arvatud erandid, mis kinnitavad reeglit (ja ka modelliäris on erandeid nagu igal alal).
e nagu Erand, E nagu Evelyn
Rinnaümbermõõt pole kõige tähtsam, võib alata 84 sentimeetrist, väga hea oleks 87-88, kuid mitte rohkem kui 90. Talje on modellidel harilikult 62-64 cm, parem oleks 60 ja veel parem, kui see on 58-59 cm.
Puusaumbermõõt on erakordselt tähtis, kena kui see oleks 87-88 cm, piiriks on 90 ja üle selle puhake jalgu ja mõelge endale uus elukutse.
Siit edasi: loomulikult terve nahk (eriti näonahk), juuksed ja ... korralikud hambad. Kõik see koos peaks moodustama ühe kena ja proportsionaalse paketi, mida saab serveerida ja müüa.
Näiteks: kui modelli pikkus on 177 cm (kus-juures see on ideaalne kasv), aga jalad on lühikesed, mida siis teha? Pole ju ilus. Silmad, nina ja suu - pole piisav, et neid lihtsalt omada, need peaksid olema konkreetsed, ilusad või siis omapärased-huvitavad.
f nagu Fotogeenilisus
Ja kui seda ei ole, see tähendab, kui teid ei ARMASTA fotoaparaat, siis
ON KOIK LÄBI, kurb lugu.
g nagu GREAT PERSONALITY e. suurepärane isiksus
i nagu Iga
Vanus on välimus, aga välimus on hinge vanus! Tuletaks veelkord meelde vanuse küsimuse, see on pikk teema ja rääkima sellest peab. Samas võin ma oma kogemusest öelda, et vanus ei olegi nii määrav. Kui alustasin välismaal professionaalset modellitööd, olin 23 aastane, mis iseenesest
selles äris on päris hilja. Aga, oh seda õnne, tanu Loojale nägin ma 6-7 aastat noorem valja ja siiani arvatakse mind ikka palju nooremaks, mis annabki mulle võimaluse töötada tänaseni ja loodan, et ka edaspidi. Arvan siiski, et kõige parem vanus oleks 17-18, sest selles vanuses on keha tavaliselt enam-vähem väljakujunenud, kuna 13-14 aastasel lapsel võib veel kardinaalseid muudatusi ette tulla. Näiteks üks 13 aastane modellina töötav tütarlaps, kes oli pikk ja sale, muutus aastaga tüsedaks ja vormituks. Ja mida siis sellisel juhul teha? Modellina töö jätkamiseks on ta kõlbmatu, vanemate arvates peaks ta sööma - ikkagi kasvav organism. Vaene laps, probleeme kui palju... Vanuse kohta tahaks veel lisada, et kui helistatakse, öeldes vanuseks 22-23, sean tihti kahtluse alla helistajate kõlblikkuse - sest palun
vabandust, kus te olete olnud varem ja millega tegelenud? Väidan, et kui te olete tõesti nii kaunis, nagu te ütlete olevat, siis on väheusutav, et siiani pole keegi teid märganud, üles korjanud ja kuskile agentuuri tööle kutsunud. Ei, ausõna, kui helistab mingi tulevane esikaane tüdruk (nagu ta ise
seda tihti kinnitab) ja soovib tungivalt audientsi, tulen talle vastu, aga aastate kogemus on näidanud, et esikaant sealt enamasti ei tule ega isegi modelli mitte. Lisan veel seda, et agentuurid ei kipu tavaliselt investeerima rahasid (testid, reisi- ja olmekulud) modellidesse, kelle vanus on ule 20ne.
Siinkohal tooksin hea näite madam Schmidtiga, vanuses ule 50 aasta, kes jalutas tihti mööda ühe Pariisi modelliagentuuri akendest, jäädes korduvalt silma agentuuri omanikule, kes siis talle enda juures tood pakkus. Olles selle ala kohta vaga kõrges eas, töötab ta siiski suure eduga.
You never know, its all about shine what you have inside of you. (Mitte
kunagi ei tea, kõik oleneb loomulikust särast sinu sees).
h - Huvi Eesti vastu
Pärast seda, kui Carmen Kass jõudis maailma esikümne hulka, on maailmas tekkinud eriti suur huvi meie naissoost esindajate vastu - isegi arvatakse, et Tallinnast tuleb uus moemeka (vaevalt küll, turg on liiga väike ja Eesti peaks kindlasti geograafiliselt paremas asukohas olema). Carmenit mainides tahaksin kindlasti välja tuua tema TAHET saavutada midagi sellist, milleks paljud ei ole võimelised. Sest tänapaeval, kohates paljusid modelle Eestist, kes on küll olnud NYCis, Miamis,
Pariisis, märkan, et nad ei ole aru saanud selle äri olemusest, see ei ole ainult reisimine ja ilus olemine. See on TÖÖ nagu iga teinegi ning nõuab PROFESSIONAALSUST. Ei saa olla egosid ega minasid, modell on nagu vahend. Oluline ongi, et sa pead olema teadlik sellest - ole vahend, ole
riidepuu ja ole rahul sellega - THAT'S IT.
Eesti tudrukute viga: piltide järgi küll vaga meeldivad ja ilusad, kui aga nendega suhelda, siis panevad nad tihti iseennast suure küsimargi alla. Järgnevad agentuuride-klientide käsimused: mis tal viga on, kas tal on probleeme? Siis me loomulikult kinnitame: ei, kõik on korras, tal oli raske lapsepõlv või midagi muud sellist. Ja kui too modell lõpuks jõuabki välismaale, nutab oma boyfriendi järgi, kardab suurlinna ja igatseb koju, siis saab kõigil lõplikult villand. Partneragentuurid vaatavad meie peale viltu ja mõtlevad, et meil on asjad korrast ära, sest kui juba saata modelle välismaale, siis peavad nad käituma ka nagu profid. Agentuuridel ei ole aega tegeleda modellide kasvatamise ja nende
personaalsete probleemidega. Tüdrukud ei oska sageli suhelda klientidega, ei oska olla meeldivad, ei oska lihtsalt olla. Ja kõige olulisem: nad ei oska ega taha ennast müüa. Aga tegu on siiski
enesemüümisega, st. peab valmis olema kõigeks, mis puudutab seda tööd - see on nagu näitlemine, kus kõik isiklikud emotsioonid ja ka mured tuleb ukse taha jätta.
l - Laiskus
Loomulikult ei ole laiskusel selleski töös kohta, kõik võimalused ennast näidata-müüa tuleb ära kasutada. Üleolev suhtumine - siin ma olen ja mis te mulle pakute - paneb agentuure teid kohe unustama, sest ukse taga on veel paljusid sarnaseid tüdrukuid, kes on valmis töötama ja rabelema, et saada üldse mingit tööd ja ka sinu kohta. Pead tegema, mida on vaja teha, et ellu jääda selles raskes äris. Kadestamisväärt on tshehhi-slovaki tädrukute tahtejõud ja töötahe - nad ei nuta, ei kurda,
ei kapriisitse.
p nagu Poisid
Kallid Eestimaa poisid - vaadake palun peeglisse, kahjuks või õnneks on kogu inimlik ilu antud meie maal naistele. Isegi kui mõelda, siis ainult mõni üksik eesti soost meesterahvas on saanud üldse tood välismaa agentuurides (nait. Johann Urb). Nad on läinud sinna omal kulul ja jõudnud eesmargini raske tööga, sest üldjuhul ei ole agentuurid Eesti meesmodellidesse investeerimisest huvitatud.
Tegelikult on see siiski rohkem naiste ala ja meheks jäämine on sellel alal raskendatud.
Mehed, arge palun pange pahaks - kui kuskil peidab end mõni üksik ideaalne eksemplar, siis on hästi - kõik ei ole kadunud. Loomulikult on mehed enda pakkumisel palju aktiivsemad, kuna on oma
loomult palju agressiivsemad ja ilutunnetus on tavaliselt küllaltki puudulik. Kaasa aitab ka poiste-meeste suhteliselt parem arvutioskus - nii saab saata oma pilte e-maili teel otse agentuuridesse.
r nagu Reegel
Reeglina ilusad inimesed ennast ei paku - reeglina pakuvad mitteilusad inimesed. Tihtipeale tuleb ilusaid inimesi veenda, et nad on ilusad ning neil sõna otseses mõttes võtta käest kinni ja ärisse tuua.
t nagu kohalik Turg
Turg, mida siin (Eestis) ei ole. Ja kuidas saabki siia tõeline moeturg tekkida? Selleks, et tekiks kohalik turg, on vaja massi, kellele müüa, mis tooks omakorda sisse raha. Nagu me kõik teame, on meie rahvaarv pisut üle miljoni, kellest trendikas ostjaskond moodustab väikese osa - kust see raha siis saabki tulla. Nii et oleme jälle samas kohas tagasi - ilma rahata ei teki midagi.
Eesti turul on ainult mõni üksik vabrik, kes laseb oma tooteid pildistada paar korda aastas ja ka siis kasutatakse kataloogide pildistamisel monda ex-ex missi voi hoopiski modelle Rootsist. Siis on meil veel mõni üksik disainer, kes eelistab kasutada modelle tasuta ja teha üsna igavaid ja sageli mitteprofessionaalseid moeshowsid kallites restoranides.
Ohhoo! - meil on veel 2 ja 1/2 nn moeajakirja. Näiteks üks nendest on ühe fotograafi ajakiri, ülejaanud moeajakirjade toimetustes istub daamide kollektiiv, kes ei suuda arvatavasti omavahel kokku leppida, mida ja kuidas.
Ja siis on meil veel mõned moekoolid, kes sihikindlalt tituleerivad ennast modelliagentuurideks ja korraldavad niinimetatuid moeshowsid diskoteekides, kus modellid vahel demonstreerivad riideid ja jalatseid ka oma isiklikust garderoobist, mis on väga naljakas.
Veel võib rääkida ERKI moe-showst, mis on küll igati tore ja vaheldusrikas, kahjuks ka tasuta-rahatu.
Imestama paneb nn Eesti trendi- ja moegurude oskus kopeerida, matkida ja elada minevikus. Olles tegija, pead olema ka ise, mida lood.
Mujal maailmas on reklaam modellinduses üks põhilisemaid sissetulekuallikaid - eriti alkoholi, tubaka- ja kosmeetikatoodete puhul, aga meie turul kahjuks valitseb vaikus, modelle kasutatakse vähe ja nende töö eest tasustamine on nigel.
v nagu Valimus
Modelli on üldiselt tänavapildis kohe märgata - riietuselt, olekult, kõnnakult. Arge arvake, et sellel, kuidas te riides olete, pole tähtsust - otse vastupidi.
k nagu Kohanemisvoime
Toon jalle näite: minnes esimesele kohtumisele ühte Milaano agentuuri, olin ennast riietanud nagu tavaliselt sel ajal a la Chanel-Armani-Chanel, kõik oli tore, võeti vastu hästi ja oldi lahked, kuid audientsi lõpus tuli minu juurde üks tore naine (booker) ja soovitas mul vältida põlvini seelikuid, kehavärvi sukkpükse ja toredaid sallikesi. Sellest solvumata tegin kohe järeldused, vaatasin ringi ja
sain aru, kuidas asjad on ja kuidas riietuda. KOHANEMISVÕIME on tohutult oluline. Soovitan ka modellihakatistel esiteks ara unustada meigivahendid (sel alal ei huvita kedagi teie meikimisoskus), teiseks - jätke koju oma "kallid" kaunistused (poiss-sõpradelt saadud), kolmandaks - jätke koju ka pikad võltsküüned (isegi kui enda kasvatatud). Kaasa võtta heale tujule lisaks puhas keha, mis on
hoolitsetud ja pestud. Higihais miksitud mõne parfüümiga on tappev, eriti, kui seda saadavad punased huuled ja karvad, mida on näha - unustage need asjad ära ja ärge palun nii tehke.
u nagu Usaldus
Pead usaldama täielikult inimesi, kes on sind ette võtnud, see tähendab agentuuri töötajaid, kes on valmis kulutama oma aega, energiat ja närve selle nimel, et sind aidata. ÄRA tegutse omapäi, ära võta ise vastu otsuseid, enne kui aru saad, mis on sulle hea ja õige. Suhteid rikkuda on väga lihtne.
k nagu Kool
Kool on kindlasti tore asi, ja veel parem, kui sinul seal hästi läheb. Aga õppida saab alati ja igal pool. Lühidalt tähendab see, et moemaailm ei hakka sinu järgi ootama, kui sa oled täna IN. Sa pead tegema valiku. Aasta jooksul paar korda mõneks nädalaks enda näitamisest valismaal ei piisa, see tekitab vaid arusaamatust. Kui oled hinnas, hakatakse sinuga arvestama ja planeerima töid, kogu protsessis on hõivatud kümneid inimesi. Ja veel, suvevaheajal, kui sa võid endale lubada ringi sõita, teevad seda ka teised - tüdrukuid on ju nii palju - ja kergem on varjujääda.
m nagu MASS
Kui oled otsustanud, et see on sinu valik, oled valmis loobuma muudest plaanidest ning soovid ühineda modelliagentuuriga - siis oled teinud õige valiku ja meie omalt poolt anname endast parima. MASS töötab koos erinevate edukate agentuuridega terves maailmas.
Kohtumiseni. Beatrice.