EEVA naistekas

Kolmapäev, 30. September 2020

Last updateR, 13 Jul 2018 9pm

  • Registreeri
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *

    * kohustuslikud väljad

Tervislik sportimine

Naine sörkimas

Millele tähelepanu pöörata?
Mõningad näpunäited harrastussportlastele, kelle eesmärk on võistlusrajal konkurente edastada. Võistluspinges antakse organismile tugevalt piitsa, mis tihti võrdub ka tippsportlase pingutusega. Seetõttu on tähtis ka pikaajaline ning mitmekülgne ettevalmistus, mis hõlmab:

  •  aeroobne baasettevalmistus
  •  aeroobses-anaeroobses režiimis tehtud töö
  •  jõu arendamine
  •  tehnika täiustamine

Mida hiljem lülituvad töösse anaeroobsed protsessid, seda parem on sinu aeroobne töövõime.

Järgnevalt nõuandeid neile rahvasportlastele, kes pingutavad võistlusrajal konkurentide edestamiseks. Võistluspingutusega esitatakse organismile küll erineval tasemel, kuid siiski tippsportlastega sarnaseid nõudmisi. Seetõttu on vajalik pikaajaline mitmekülgne ettevalmistus, kuhu kuuluvad:

  •  aeroobne baasettevalmistus
  •  aeroobses-anaeroobses režiimis tehtud töö
  •  jõu arendamine
  •  tehnika täiustamine

Kuigi tänapäeval laidetakse pidevalt meie meditsiini taset ja öeldakse, et inimene, kes arsti juurde pöördub, peab küll raudse tervisega olema, on siiski tungivalt soovitav tervisekontrollis käimine. Kui ka sportimisega on olnud vaheaeg, siis peaks ikkagi kontrolli läbima ning seda teha regulaarselt.

Võistluste eel
Valida ettevalmistusele sobilik distants. Kindlast tuleks loobuda võistlemisest, kui tervislik seisund seda ei luba, ka väikse tõve korral. Ei maksa koormata organismi. Starti tuleks minna värskena. Pärast aktiivset ööd tuleks korralikult välja puhata ning siis tuleks mõelda kergele treeningule. Eelnevalt tuleks harjutada end sobiva toidu- ja joogiprogrammiga:

  •  süüa 2-4 tundi enne starti
  •  tõrjuda menüüst rasvastest, kõrge valgusisaldusega raskestiseeditavatest toitudest ja gaseeritud jookidest
  •  soovitavad on süsivesikute rikkad toidud nagu mesi, puuviljad, sai, leib, jahutooted
  •  tähtis on vedeliku tasakaal enne võistlusi

Millele peab aega varuma enne starti?

  •  Võistluspaiga ja korraldustega tutvumiseks
  •  Vastavalt ilmastikule võistlusriided valima
  •  Võistlusvarustuse kontrollimiseks
  •  Soojendusharjutusteks
  •  Väikseks hingetõmbeks

Võistlusrajal olles

  •  Võtta tempot rahulikult ja säilitada stabiilne kiirus.
  •  Toitlustuspunktides tarvitada ainult harjumuspäraseid jooke..
  •  Juua ka siis kui janu ei ole.
  •  Halva tervise tõttu astuda raja kõrvale ja läbida arstlik kontroll.


Peale võistlusi oleks kasulik

  •  Teha lihastele venitus ja lõdvestus harjutusi
  •  Taastada vedeliku tasakaal spordijookidega
  •  Käia pesemas ja vahetada higised riided
  •  Anda aega organismile taastumiseks

Õnne

Postitas 09/12/2007 14:32 by Janar25 #216937
eriti lõõgastav on autosport

Avalda arvamust antud teemal
Arvamuse avaldamiseks logi sisse! Konto puudub? Palun registreeri end.
  • Haldaja: Kaunis OÜ

EEVA naistekas

EEVA naistekas on veebikeskkond, mis on loodud eelkõige naistele ja siit leiab tasuta turu, sõbraliku õhkkonnaga foorumi, erinevate valdkondade artiklid, intervjuud, blogid, uudised, auhinnamängud, küsitlused ja palju muud huvitavat.

EEVA naistekas ootab Sind alati ja on Sinu jaoks olemas!

Sa oled siin: Esileht Artiklid Tervis & sport Tervislik sportimine